02 mars 2009

Chicken Khorma


Ja då var man back in business igen efter ett härligt destruktivt besök i Beijing där det var prinsesstårta, semlor och besök på både Häagen-dazs, fransk chocolatiere och Starbuck's om vartannat.
För att inte tala om all den goda maten som jag utan tvekan inmundigade på alla mysiga restauranger som besöktes. Min favorit är just nu Ganges, den indiska, som har en gudomlig chicken Khorma.
Men nu så blir det "teetä ja torvisoittoo" ett bra tag framöver så jag åtminstone kommer tillbaka dit där jag var innan vi åkte.

Att min lilla fjortis över en natt skulle bli en förtis är lika osannolikt som det låter, så det var nog bara en sån där skojfest som bara hon och CK kan hitta på...

Shoppingen i Bejjan var inte lika kul som tidigare för att RMBn nu är 30% dyrare än tidigare, så egentligen skulle man ha prutat värre än vanligt, men orka...

E fick i alla fall det mesta som hon ville ha, utom ett besök till Fågelboet, men vi hann inte med det. Något ska man ju alltid lämna till nästa gång, heter det ju.

Och när jag vaknar klarvaken vid 3-tiden på natten, nynnar jag lite på 'Snigel, snigel på väggen där...'

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, Chicken KOMA är inte helt fel. Nu har även jag insett att jag också måste komma igång med lite fängelsekost. Det var kul så länge det varade...Sötebrödsdagarna är över!
/Victoria, 40