16 mars 2009



Idag har vi ätit premiärlunch på Hotellet. Det är nya friska tag med riktig hemlagad mat, och det märktes direkt. Mycket gott!
För övrigt har det fräschats upp i restaurangen med ny färg och trevligt pynt. Städandet efter den förre 'krögaren' tog två veckor, så nu är den unkna steklukten borta och allt känns rent.
Folket från Bergsgården var också där, och jag fick veta att hästen jag klappade igår heter Wendy och ska rakas!

Idag fyller också svärson CK ungefär 34 eller annan valfri ålder. Massa grattis till honom and keep up the good work! Han har för övrigt en väldigt trevlig bror som heter Jansson i förnamn, men det är en helt annan historia...

Det är +7 grader ute just nu och solen går hårt åt snön som borde ha varit borta redan för fjorton dagar sen.
Nu ska jag fira CKs födelsedag med nybakade muffins och kaffe i min fina mugg från Laitai.

2 kommentarer:

Christian sa...

Fick just en flaska Champagne från mor och far levererad av Jansson. Tror att jag väntar tills mitt "ostron" kommer hem. Vi får fira i helgen.

Anonym sa...

Vad mysigt det låter med din fina mugg!! Skall nog åka o köpa en sån där svindyr bakelsemugg...
Kram V