24 mars 2009


Just nu står tiden liksom stilla. Allt går på rutin och inget händer som det är värt att skriva hem om...
Då åkte jag och hälsade på min käraste storasyster! Hon är alltid full av energi och har alltid en massa på gång så jag tänkte få mej en kick av det.
Jag började med att följa med henne på läkarbesöket. Nejdå, det är absolut inget fel på henne, men hon har en regelbunden tid hos honom utifall att...
Det blev ett recept på hostmedicin till Åke och en remiss till labbet för att kolla hennes kalla fötter när hon ska sova. Jag föreslog dunsockor och hon skulle tänka på saken.
Doktorn frågade om hon hade planer på att sluta jobba, men hon svarade att inte på de närmaste tio åren i alla fall, vilket han tyckte lät bra.

Tiden hos henne gick som vanligt superfort och jag var hemma igen vid tretiden.
Kvällen tillbringade herr B och jag framför TVn där vi kollade hur Färjestad totalförnedrade stackars Skellefteå.
Lilla E bara pluggar och pluggar så jag blir rent förskräckt! Vad ska det bli...?!
Hon har i alla fall bokat körtider på trafikskolan så att även det målet blir avklarat.

Toan var det inget fel på. Fuktskadeexpert Tord var här i helgen och mätte överallt och konstaterade att allt var torrt och ingen mögel nånstans.
Nu är det bara att få till en ny toa. Hoppas det händer plötsligt så jag kan börja vårfixa med gardiner och annat.

Ute är det soligt och nån minusgrad och snön smälter så sakteliga...

3 kommentarer:

Victoria sa...

Ujujuj, vad det händer mkt ändå som man inte tänker på mitt i vardagslivet. Jag tyckte det lät som om du haft en mysig dag!
Tur det där med toan!
kramisar från Vicky

Anonym sa...

Har du vägarna förbi här i trakterna kan vi väl ta en lunch ihop eller nått.. Kram Lita

Victoria sa...

ps. älskar kattens bus på toan..