27 mars 2009


Ute är det rena julaftonsvädret. Snön vräker ner och det har redan kommit närmare en decimeter, eller en halv åtminstone.
E ville ha skjuts till skolan men jag vägrade.

Polacken Merek kom klockan åtta för att återställa toaletten i nytt skick. Han är mycket artig och nickar blygt varje gång han kommer innanför dörren fast han bara hämtat nåt utifrån.
Han duschar nog regelbundet också. Enda problemet hittills är att han har fått för sig att jag förstår polsk-tyska. Vilket jag inte gör.

Igår var herr B och jag och köpte nytt klinker till golvet. De svindyra blanka grön-blå från Italien är nu ett minne blott. Nu blir det ljust marmorliknande istället. Blir nog bra.

Just nu vill jag åka till Beijing eller så vill jag ha en liten hund. Om jag stryker lite skjortor går det nog över...

3 kommentarer:

Christian sa...

Kom till Beijing så skall jag ordna en hund åt dig!

Anonym sa...

Två flugor i en smäll! ;P

/Din dotter dä

Leila sa...

Kollade faktiskt på biljett, men nu är dom sådär skitdyra igen!