14 mars 2009



Då är det dags igen att hysa in en illaluktande 'gongren'.
Jag har ju märkt till och från att det luktar sunkigt från vår halltoalett, och särskilt när det blir några plusgrader. Och nu så äntligen tog herr B tag i det och tog hit Slavek på doftprov. Herrar byggexperter var inte riktigt säkra på varifrån odören kom, så för säkerhets skull revs golvet upp om det skulle vara avloppet som läckte.
Men se det var det inte.
Just nu rivs då hela ytterväggen ner i toalettrummet och snart ryker väl väggen i kapphallen också. Misstanken är att det har runnit vatten från balkongfästet in i väggen på toaletten och framkallat mögel där.
Det luktade supersunk när rivningsgubben varit här igår, men jag kan inte bedöma om det är på grund av rivningen eller gubben... Nu är han här igen och jag har fått dra igen skjutdörrarna till vardagsrummet och förskansa mej själv på övervåningen med stängda dörrar på grund av odören.
Larsa tycker bara att det är spännande att se var vattnet har haft sin gång och hur man ska reda ut det hela.
Någon Ernst behöver vi nog inte kalla in för att sätta finish på det hela när allt är klart. En korg med kanel och stjärnanis plus lite lavendel kan jag få hjälp av E med.

2 kommentarer:

Christian sa...

Det behövs nog en bildoktortyp som kan säga till om det behövs justeras en förgasare eller inte......Kan ni inte passa på att bygga ut ett par hundra kvadrat eller så?

Victoria sa...

Ett leende är en fantastiskt bra kur mot stinky-poo! Smajlterapi har hjälpt mig igenom många tuffa situationer här i Beijjan, speciellt mystiska dofter på offentliga toaletter.
Lycka till med sökandet efter Graal.