15 april 2012

Lite av varje igen!

Det här är min fina syster M. Hon är tusenkonstnär. Det vill säga, hon kan mer eller mindre allt.
Världens bästa frisör, make-up artist och klädskapare. Hon gör de mest häpnadsväckande brudkronor i frivolitet med pärlor som daggdroppar.
Hon jobbar som väktare och tar busar på löpande band. Alltid glad och positiv och pigg på nya saker.
Nu har hon sålt sitt hus och köpt en husbil.

Så här ser den ut. Den är totalt fiffigt inredd med allt hon behöver och den ska hon bo i tills hon tröttnar på vagabondlivet.
Hisnande, kan man tycka, men lite avundsjuk kan jag vara över den totala friheten som hon nu har fixat.

Vi träffades hos Moster T där syster M klippte mitt hår precis som jag ville ha det! Hon är den enda frisören som jag varit hos då jag inte kommit hem och tittat mig i spegeln och tänkt: Jaja, det växer ut!

Igår var Herr B och jag på en liten visit hos vännerna D:son. De hade varit i Frankrike över påsken och Herr D var riktigt snyggt solbränd. Fru Karin hade varit sjuk hela tiden och var fortfarande inte helt återställd.
Sen for vi gemensamt på house warming fest hos deras dotter C som fått en alldeles bedårande liten lägenhet mitt i stan.

På kvällen såg vi en film som alla borde se. "Nawals hemlighet" heter den. En ruggigt stark historia, mer spännande än de flesta actionfilmer. Ett drama som inte lämnar näthinnan när filmen är slut utan biter sig fast med fasa. Se den!

Inga kommentarer: