11 april 2012

Onsdagsutflykt

I morse när jag drog upp rullgardinen var vädret lika bedrövligt som igår. Vad passade bättre än att göra en utflykt över dan, tänkte jag och så blev det.
Efter dusch och frukost stuvade jag in vovvarna i bilen tillsammans med några lite ovanligare pelargonplantor och styrde bilen mot Kyrksten.
Det tog oss exakt en timme och fem minuter att åka dit i regnet.
Mina fina prickiga träskor från trätoffelfabriken som Moster S hade hämtat väntade på mig och de passade perfekt.
Vi fikade, åt lunch och ventilerade allt mellan himmel och jord.

Meimei blev häftigt uppvaktad av Tobbe till hennes förtret men hon var ju den som inte sa ifrån på samma tydliga sätt som Lisa och Rio.
Och trots att vi hade fyra små hundar kring benen hela dagen tog de inte mer plats eller uppmärksamhet än en stor hund.
Lisa tillbringade visserligen en del av tiden under Moster S´s säng och Rio i mitt knä, men ändå.

När vi kommit hem och fått oss lite kvällsmat tog vi en långpromenad. Regnet hade upphört och det var riktigt skönt ute.
Efter det var det mysigt att sjunka ner i soffan och se ett avsnitt av Navy CIS.

Och nu blir det inget mer idag!

1 kommentar:

Anne sa...

Träskorna är urfina! Mina blommiga från samma ställe blir nog litet avis.