26 april 2012

It´s raining again!

Jag har inte planterat såna här blommor i min trädgård men de dyker upp ändå. Särskilt på ställen där man inte skulle förvänta sig det. Lite mystiskt men fint.
Det har regnat lite hela förmiddagen. Sånt lockar inte till långa promenader med vovvarna men en liten tur måste man ändå ta. Vi gick till Röda Korsets "Kupan", konstigt namn, men det finns väl en förklaring till det med.
Av nån obegriplig anledning får jag inte ta med vovvarna in, men tar ändå in dem i hallen där de sitter fint och väntar. Det finns alltid en massa grejer i lokalen som är kul att kolla på.

Jag går oftast direkt till stället där de har gardiner och tyger. Ibland kan man hitta riktigt fina gamla gardiner som är välbevarade och som man kan göra mycket kreativt av.
Bland sybehören har jag också gjort en del fynd och priserna är oftast löjligt låga. Nu hade jag inga pengar med mig så jag fick släppa taget om en gardin som tilltalade mig mycket. Vet inte riktigt vad jag skulle ha den till, men eftersom jag gillade den så får jag väl ta mig en tur dit snart igen med pengar i fickan. Om den finns kvar...

På tal om pengar så var jag in på Nordea härom dagen. Jag räknade till FEM personer som satt och såg "jätteupptagna" ut. Jag ställde mig vid disken för att få hjälp, men ingen såg ut att ha tid med mig. Efter en stund gick jag fram till en av personalen och sa ganska högljutt att jag skulle hämta ett kuvert, kunde hon kanske hjälpa mig? Då kryper det fram en karl ur sin lilla håla och överlämnar kuvertet till mig.
Ingen bad om legitimation, jag var bara en liten störning i deras ack så viktiga arbete. Vad är det för jävla bank? Får det heta "BANK" när det inte längre hanteras några kontanta pengar där och kunderna är ointressanta?
Men Nordeas miljardvinster rullar tydligen in ändå...

*sur*

3 kommentarer:

Victoria sa...

Ja, ja de talar i alla fall samma språk som du...de kommenterade inte heller din vikt, antal barn, ögonstorlek, hårfärg och matvanor innan de släppte iväg dig med tips om att klä dig bättre.

Anonym sa...

bra huraa skit banker du skall svära ochså,så dom vaknar,inte vara snäll och be.

Leila sa...

Vicky, det är bara en tidsfråga...