27 april 2012

Fredag!


Lilla E har flyttat från Sunne och hallen blev belamrad med bra grejer som hon tagit med sig hem. En stor del av dessa ska vidare till Stockholm men sorteringen börjar här.

Vovvarna och jag tog morgonpromenaden i Sisu-spåret. Vi valde att gå 5 km. Jag har inte gått där sen Sotas tid så det var riktigt trevligt att se hur bra spåret blivit sen dess. Meimei var tossig av lycka över att få upptäcka nya marker medans Rio troget gick vid min sida. Efter cirka 3 km kopplade jag dem eftersom jag vet att andra spår ansluter och där är det ofta folk i farten. Vi mötte tre damer i  +70-års åldern som var ute och gick med stavar. De hade en massa roliga saker att säga både om sig själva, hundarna och om loppisen i Sisu-gården.
Jag vill också bli en rolig gammal tant som kan säga vad som helst tillsammans med några väninnor.

När vi kom hem hade alltså Lilla E redan kommit och det gillades högt av både vovvarna och mig.
Efter lunch for Lilla E och jag till Bolaget och botaniserade lite. Vi inhandlade bland annat Leffe Blonde som jag nu har provsmakat. Den var faktiskt riktigt god!
I kassan beställde jag en kartong TsingTao som skulle bli levererad om några veckor. Det blir perfekt när värmen kommer eftersom jag tycker att den är så läskande.

Ikväll fortsätter jag att kurera min rygg med vetekudden och ser på Let´s Dance.

2 kommentarer:

Victoria sa...

Skål!

Heidi sa...

Du är en rolig men inte gammal tant som kan prata om än det ena än det andra. Saknar dig.