10 april 2012

Regnig tisdag

Regnet strömmar ner för fönstren idag. Enligt SMHI ska det så vara hela dagen. Jaja, det är bättre än vad påskvädret har varit. Skärtorsdagen låg snön heltäckande över bygden men smälte bort ganska snabbt för att ersättas av kyla och snålblåst.
Vi hade planerat att ägna tid till trädgård och målning men det frös bokstavligen inne. Visserligen var Herr B ute och rensade häcken på framsidan och satte eld på fjolårsskräpet där men så mycket mer blev det inte.
Jag och Lilla E har ägnat helgen till att se hela första säsongen av Game of Thrones. Jag såg de första avsnitten på teve men när en varg blev oskyldigt slaktad la jag av. Så gör man inte.
Men Lilla E berättade på ett övertygande sätt att det skulle bli bättre så jag gav det en chans till och nu är jag fast i träsket. Jag gillar dvärgen.

På påskafton fick vi besök av Riddar Jakob och hans utvalda Dam. Det var trevligt som vanligt och Lilla E och jag fick oss till livs en hel del insiderinfo om en gemensam bekant vars liv och leverne inte tillhör det vanliga. Spännande!

Mycket god mat har Herr B levererat i helgen och de fina chokladäggen han köpt på Vetekatten till Lilla E och mig försvann onödigt fort. Allt annat godis bleknade i jämförelse med ovannämnda ägg men är det godishögtiden nummer ett så går allt åt.

Igår slutade så helgen med att Herr B for till Stockholm och Lilla E blev upphämtad av några klasskamrater för en ny vecka i Sunne. Nu är det bara tre veckor kvar innan hon gör sitt återtåg till Stockholm för en ny praktikperiod. Hu, så fort tiden går!

När jag blivit ensam kollade jag på en film. "Courageous" hette den. Så mycket amerikanskt skit på en och samma film hittar man sällan! Det måste dra en våg av nyreligiositet över USA och det skrämmer mig lite. Allt kommer förmodligen att rättfärdigas i Guds namn som kan leda till motsvarigheter av Ku-Klux-Klan och annat läskigt som amerikanerna är så bra på.
Sen kollade jag på Magnus Betnérs pratshow. Han är inte bara bra, han är bäst! Och som av en händelse var temat religion. När jag lyssnar på honom känns det ibland som om det är han och jag mot resten! Det vill säga, man kallar saker för dess rätta namn.

Nog för idag.
Drick inte Coca-Cola!

1 kommentar:

Christian sa...

Game of Thrones - Följer också - gillar dvärjen!