18 april 2012

Majblommor


Två söta flickor ringde på dörren och ville sälja majblommor. Klart man köper! Pengarna går ju till ett ändamål som man skulle hoppats inte behövs i detta rika land. Men nu är det som det är och jag köper gärna en majblomma och hoppas att alla andra gör det också.



Herr B köper gärna öl. Han bär hem burkar men är inte lika bra på att bära bort dem när de är urdruckna. Vi har en tyst överenskommelse om att det är han som ska panta och det gör han men det är glest mellan gångerna.
När jag öppnar skåpet där tomburkarna står och de anfaller mig, då åker jag och pantar. Det blev 72:- som jag bland annat investerade i en wienerlängd.
Det går månader då jag inte är ett dugg intresserad av "köpebröd". Men så får jag en oemotståndlig längtan efter wienerbröd och då blir det så här...

Ute är det kyligt. Regn, eventuellt snö är utlovat till eftermiddagen så vovvarna och jag fortsätter att kura framför teven tills vårvärmen beslutar sig för att återvända. Då ska vi putsa fönster!

Inga kommentarer: