12 april 2012

Fin torsdag!


Idag tog jag med mig Svägerskan på utflykt. Vi åkte till stan, närmare bestämt till Sommarlagret. Där köpte vi tygvaxduk och en varsin fin kudde. Sen åkte vi till Lidl för att kolla lite på deras utbud.
Är det så billigt där som det påstås? Nja, det beror helt och hållet på vad man är ute efter. Grönsakerna var jättebilliga och såg väldigt fräscha ut. Godis var relativt billigt, men man vet ju inte hur dessa utländska märken egentligen smakar.
Det slank ner lite ett och annat i korgen i alla fall, och vi kände oss nöjda när vi gick därifrån.

I eftermiddag har solen tittat fram och temperaturen har stigit till bortåt 10 grader. Vovvarna och jag har inspekterat växtligheten i uterummet och konstaterar att det börjar både knoppa och blomma.

Hortensian i ett flertal krukor har satt rejäla knoppar.



Så har även den här kaktusen som jag haft i hur många år som helst utan att den visat något intresse av att blomma.

Rosorna som jag planterade i en kruka för flera veckor sedan ser faktiskt ut att trivas ganska bra. De trivs tydligen inte i full sol, utan ljust och solfritt verkar funka bäst.

Det var veckans rapport om växtligheten.

1 kommentar:

Christian sa...

Du har gröna fingrar! Fantastisk växtlighet. Du glömmer väl inte hur man bakar bullar bara!