10 september 2012

Carpe diem!


 Jag tog in dessa ljuvliga rosor som nu börjar blomma för andra gången i min trädgård. Det är ganska varmt och lite kvalmigt ute och det har varit molnigt mest hela dagen.
I morse kom kusin Geisha på långbesök då hennes matte och husse skulle vara borta flera timmar. Mina vovvar gillar Geisha så de fungerar väldigt bra ihop förutom då nån av dem ska sätta nån annan på plats. Mest är det Meimei som styr och ställer, men de andra tar det inte så allvarligt.
Vi gick ut på en långpromenad och alla funkade som en riktig flock, det vill säga, alla gick fint och åt samma håll som jag.


 När vi kom hem märktes det att promenaden motionerat dem väl. Efter trängsel vid vattenskålen gick Meimei och la sig i soffan medan Rio och Geisha låg vid mina fötter.
När jag skulle städa på övervåningen följde hela skocken med och la sig i hallen där de hade full översikt på vad jag gjorde.
När Geisha blev hämtad fram på eftermiddagen tog jag och mina "höns" en vila. Jag läser och dom sover.
Just nu läser jag G W Perssons "Gustavs grabb". Så bra! När han beskriver sin barndom blir jag alldeles nostalgisk för jag återupplever en massa som jag aldrig tänker tillbaka på men som boken gör levande igen.

Ikväll har Herr B och jag varit i trädgården och plockat lite. Herr B klippte gräset och jag tömde krukor på den utblommade sommaren och tog in ved för höstens första brasa i öppna spisen som jag antar är i faggorna.
Till kvällsmat blir det överbliven smörgåstårta!

Inga kommentarer: