13 september 2012





Idag har det varit en solig och vacker dag. På förmiddagen gick vovvarna och jag en riktigt lång promenad som så småningom slutade med ett besök i Grossbol. Svågern som varit inne på sjukhuset för en mindre justering av sina bihålor kände sig bättre och det var ju skönt att höra.
Efter lite fika och allmänt småprat gick de små trötta vovvarna och jag hem.
Jag väntade ivrigt på att Herr B skulle komma hem på eftermiddagen med dammsugarslangen som varit på lagning. Tyvärr var den lagad alldeles för bra, för det gick inte att ansluta slangen till den fasta delen som man håller i när man dammsuger. Själva röret alltså. Så i morgon får Herr B ta den tillbaka till reparatören som får fixa det på direkten.
Jag har burit dammsugarslang upp och ner från övervåningen så det räcker nu. Rio fäller för fullt just nu och det måste dammsugas dagligen. Jag borstar och borstar henne, men det ser inte ut att avta med fällningen förrän hon ser ut som en tandpetare med strån på och det gör hon inte än.

Ikväll är det den efterlängtade Elitseriepremiären i hockey. Herr B är taggad. Tyvärr vann HV71 i förlängningen men Herr B tyckte att Färjestad var det bästa laget ändå. Fattas bara!

Jag har börjat få ont i halsen, men i morgon är jag säkert bra igen, enligt Herr B. Vi får hoppas att han har rätt!

Inga kommentarer: