02 september 2012

Pretty pink

Förmiddagen ägnade Herr B och jag åt att bära in krukor. Medan han städade poolen städade jag i uterummet. Jag samlade alla rosa pelargoner på en bräda och jag tyckte det blev så fint så jag funderar på att bara ha rosa pelargoner.
De vita skulle också kunna fungera med de rosa, men de blir aldrig så frodiga som jag skulle vilja ha dem. Får nog googla på hur jag ska få dom dit jag vill om jag ska ha dem kvar.

Efter lunch for vi ut på en shoppingtur. Jag har länge tänkt att köpa en ny matta till hallen så nu skulle det bli av. Meimei har ju dragit upp öglorna på den praktiska mattan som har legat där men nu är ju valpfasonerna över och en ny matta på plats. I like!
Sedan for vi vidare till Stadiums outlet där jag köpte mig ett par typ jympaskor för mina promenader. De gamla sköna ingådda började falla isär så nu var det dags. Det kommer att bli en tid av obekvämt gående tills skorna och mina fötter kommer överens men eftersom det var ett par Timberland jag köpte så blir det säkert bra så småningom.

När vi blev fikasugna åkte vi till D:sons. När vi kom dit stod det en tavla på deras hallbyrå som just blivit inramad. Den hade Herr D köpt i konstnärskvarteren i Beijing. Problemet var att den inte riktigt passade in bland deras andra konstverk på väggarna.
Jag föreslog att den skulle hängas i gästtoan vilket Herr D genast samtyckte till. För varför ska det bara vara tvål, handduk och toapapper på en toalett? Nåt trevligt att titta på och förundras över är väl aldrig fel?
Nu hänger tavlan där och är en trevlig färgklick som alla besökare kommer att se.
Sen drack vi mängder av kaffe medan vi ventilerade massor av intressanta spörsmål.
När jag råkade slänga en blick på klockan såg jag att vi hade varit hemifrån i fyra timmar så då blev det ett snabbt uppbrott. Mina små voffsingar brukar aldrig vara ensamma så länge!
När vi kom ut på motorvägen såg vi på långt håll att det var kö från Bergviksmotet och så långt fram som det gick att se. Det tog oss en kvart att komma till avfarten mot Forshaga. Inte förrän ytterligare någon kilometer längre fram såg vi den tillknycklade bilen som förorsakat köerna, omgiven av poliser. Hoppas bara att inte någon blivit illa skadad.

Nu har vi tagit vår kvällspromenad med de nya skorna på, och när jag kom hem hade mina fötter domnat. Inget skavsår i alla fall, och det är ju skönt.

Nu kryper jag upp i soffan och väntar på Gibbs! 

Inga kommentarer: