08 september 2012

Kvartersloppis!





Idag gick vi upp tidigt för att samla ihop oss till kvartersloppisen som går av stapel en gång om året. Sist vi var med regnade det mest hela dagen men idag hade vi tur med vädret. Solen sken men det var höstkyla i luften.
Fjorton bord av varierande utbud var uppställda utmed Lissasandsgatan . Mycket gammalt rens från källare och vind och massor av leksaker. Herr B och jag körde mest på böcker, dvd:er och en massa smycken och klockor från Kina som hade en strykande åtgång.
Ganska mycket folk hade sökt sig till loppisen och det var inte många lugna stunder vi hade vid bordet. Den här loppisen är inte bara till för att prångla ut oönskat bråte ur husen, utan också ett sätt att lära känna folket som bor i kvarteret. Somliga kanske kan tycka att det är ett sätt att veta vilka som bor var och vad de är för folk, medan andra kan se fördelen med att veta vilka som hör till kvarteret om det skulle vara något. Herr B som verkar känna alla på ett eller annat sätt är ju komfortabel ändå med sakernas tillstånd, medans jag, som bara vet vilka de närmaste grannarna är, tycker att det är bra att veta vilka jag hälsar på när jag är ute med mina små voffsingar.

Lilla E som är hemma efter veckans bravader och prisutdelningen i Stockholm, tog en välbehövlig sovmorgon. Hon har en besvärlig hosta som har hållit henne vaken om nätterna en tid, men efter att ha gett henne en dos av Cocillana-Etyfine igår kväll, sov hon gott hela natten. Just nu befinner hon sig på nån grillfest på Hammarö och jag hoppas verkligen att hon har nog med kläder på sig för kylan är inte bra för hennes hosta. Ja, jag kan låta som en worried mum, men sån är jag och det står jag för.

Herr B och jag är ganska trötta efter en hel dag i friska luften så vi hänger nog framför teven ikväll.

1 kommentar:

Christian sa...

Ni sålde väl inte alla de fina presenter ni fått från Kina?