11 september 2012

Första höststormen!

 

 Idag har det varit ett riktigt rugguggleväder. Det har blåst så grejer har flygit runt i trädgården och krukor som ännu inte har burits in har vält. Det har kommit regnskurar och varken jag eller vovvarna har haft lust att gå ut.
Vi har mest inte gjort något konstruktivt. Jag har läst min braiga bok och dom har sovit. Med jämna mellanrum har jag tvingat de små liven att förrätta sina behov i trädgården med hjälp av godis.
Jag har så smått gått och väntat på den så kallade "lidnerska knäppen" för att få igång något vettigt, men den har inte infunnit sig.
I mitt horoskop stod det att jag skulle få ett välkommet besök idag, men trots att jag inte tror på sånt nonsens sparade jag en bit av den överblivna tårtan om så skulle vara fallet. Men icke har jag sett en levandes själ på hela dagen. Det befäste härmed min tro på horoskop.

Ikväll blir det att se "hollywoodfruar" på teven. Det programmet är så gräsligt så jag bara måste se på det för att ha något att förfasa mig över!
Klockan är nu 20.20, ute är det becksvart så nog är det höst alltid.

2 kommentarer:

Victoria sa...

Jag och Lucas tittar också på de där horribla galningarna från Håliwood. Visst är det som ett sår i kinden? Du kan bara inte sluta bita på det! Gräsligt. Vi har fortfarande fint väder, men idag har det höstblåst här och jag har varit på fötterna för första gången sedan i lördags. Jag drog ju på mig en satans magsjuka/migrän då. Hoppas din födelsedag blev fin och bra utan min ynkliga röst. Tänkte på dig hela dagen i alla fall! Kram

Leila sa...

Vad skönt att du är på benen igen! CK berättade vad du råkat ut för och jag förstår att du var däckad.
*Kramar mycket*