12 september 2012

Mitt i veckan.

Bilden här ovan är nog bilden av det modigaste jag vet. Den tuffa pingvinen kan ju inte flyga, så utgången torde vara given men det skiter han i av nöjet att få göra det otänkbara.
Tänk om man kunde vara så modig.
Jaja, nu är man inte det, så vi går vidare.

Dagen har inte bjudit på något spännande alls och lika bra kanske det är. Min braiga bok har kommit in i ett rätt trist skede, nämligen den gamla Geijer-affären. Den blev ganska uttjatad redan då den inträffade, men GW ger ett nytt perspektiv på det hela. Han erkänner ödmjukt sitt misstag och får samtidigt de flesta journalister att framstå som riktiga hyenor vilket ju redan är vedertaget.

Parallellt med "Gustavs grabb" har jag läst Haruki Murakamis "Vad jag pratar om när jag pratar om löpning", en riktigt intressant bok som är riktad till såna som inte tar allt de läser bokstavligt. Väldigt trivsam och annorlunda upplevelse var det att läsa den.
Lilla E som är en fan av Murakami har flera av hans böcker och jag ska nog ge mig på en till snarast.

Nu till "Hollywoodfruar".
Den där Gunilla Perssons mentala tillstånd kan jag inte med säkerhet bedöma då jag saknar den kompetensen, men så mycket är ju tydligt att människan inte kan vara helt frisk. Nuff said.
Margaretha Svensson, sångpedagogen, verkar vara den som har rätt antal hjärnceller. Hon är väldigt söt, sjunger bra och tar ansvar för sitt liv, verkar det som, hittills i alla fall.
Fru Montazami blir mer och mer förvirrad allteftersom säsongerna fortskrider. Men snäll och harmlös är hon hela tiden, och det är ju bra trots att dottern inte får ha pojkvän.
Isabel Adrian kommer det säkert att gå bra för i livet trots hennes groteska läppar. Men än så länge är hon ju så ung och vill väldigt gärna vara häftigt glamorös, vilket gör att man upplever henne som ett ytligt våp som dessutom säkert är en riktig bitch.

Ikväll börjar första avsnittet av "Bonde söker fru". Jag har bestämt att jag har sett nog av fula bönder och fruntimmer som vill vara med i programmet bara för att synas på teve.

Tacka vet jag Gibbs!

2 kommentarer:

Victoria sa...

Den där Murakami har jag stått och klämt på många gånger i bokhandeln, men så är det ju det där med plats i väskan. Skall kolla om jag kan få tag i den här i Beijjan istället. Han verkar mysig, den där killen.

Leila sa...

Ja, gör det! Du måste ju kolla vad det är som fascinerar din lillasyster i den litterära världen ^^