17 september 2012

Kaffeburk!



Måndag igen. Veckorna flyger iväg och mina höstprojekt börjar. Jag har tagit fram garn och stickor och börjat sticka en mössa till mig själv. Det är perfekt att sticka medan Herr B och jag ser på hockey.
När det är utvisningar eller andra läskiga stunder stickar jag istället för att titta.

Igår bjöd vi hem Herr och Fru D på lunch. Herr B hade gjort inkokt lax och till det åt vi citronmajonnäs och färskpotatis. Riktigt mumsigt gott var det.
Herr D ska tillbringa några veckor i Frankrike och behövde lite böcker att fördriva lediga stunder med.
Jag skickade med Roslund och Hellströms böcker och några av min isländska favorit Arnaldur Indridasons mollstämda deckare. Hoppas han kommer att gilla dem.

I morse vaknade jag av regnet mot fönstret. Det blåste riktigt ordentligt och varken jag eller vovvarna var hågade för utevistelse. Men framåt tio-tiden började det klarna upp så vi gick en redig tur på en timme. Tyvärr gillar inte min nacke när det blåser och i eftermiddag har jag haft det besvärligt. Att jag aldrig kan lära mig att ha halsduk och hålla nacken varm i synnerhet när det blåser.
















Mina vindruvsklasar är helt galna i år! Det finns säkert så mycket att jag lätt skulle kunna göra en omgång vin, men jag kan ju inte sånt där. Druvorna är söta och goda, inte så stora som de man köper i affären, men de har tyvärr massor med kärnor och det gillar jag inte.

När Herr B kom hem frampå eftermiddagen ville han att det utlovade inköpet av kaffeburk skulle ske pronto.
Jag hade ju lovat att köpa en kaffeburk redan i lördags, men det blev inte av. Men nu skulle det ske.
Vi for till Bergvik där såna säkert finns. Vi hittade en på Maxi som Herr B godkände. Inte världens snyggaste, men den duger tills vi får tag på en från Starbucks.

På hemvägen for vi förbi i Kil dit Lilla E hade kört den röda bilen. Vi missade henne med några minuter på grund av trafikhinder  ( igen! ) på motorvägen. Hon hade redan satt sig på tåget tillbaka till Sunne.
I morgon ska jag på besök i Degerfors, Mer om det när jag kommer tillbaka!

Inga kommentarer: