10 januari 2013

Kan man ha en solkatt i en bur?

När Herr B kom hem från Stockholm hade han ett fång underbara vita liljor med sig till mig. Kan man bli annat än glad? Jag älskar dessa ljuvligt doftande blommor som står sig jättelänge om man håller dem någorlunda svalt.

Livet har återgått till det normala efter helgerna som varit och jag har gjort täta besök hos Carmen i tvättstugan. Sen har Herr B:s skjortskåp visat på tomma hyllor så jag har strukit och vikt en hel massa  skjortor åt honom.
Igår kom sotarn och gjorde en brandbesiktning av braskaminen. Den var det inget fel på, men han tyckte vi hade för få brandvarnare och en brandsläckare skulle vi definitivt ha vid ytterdörren. Hm, visst skulle man ha brandsläckare lite överallt där man tror att en brandhärd skulle uppstå men lite överkurs tyckte jag nog att han var.

Idag har jag haft en stark attack av längtan efter Lilla E. Den uppstod efter att jag hörde "Kan man ha en solkatt i en bur" på radion. Inte blev min längtan mindre av att ha chattat med henne en stund.
Men nu har jag nedräkning på dagarna som är kvar innan hon kommer hem igen och då ska hon få stå ut med en rejäl mamma-kram!



2 kommentarer:

Victoria sa...

Brandsläckare vid ytterdörren låter som en riktig stoppkloss och dammsamlare, men bättre safe than sorry säger jag. Vår brandsläckare har stått troget vid dörr'n nu i fyra år och än så länge har vi inte behövt använda den. Det är som med paraplyer tror jag. Om jag nu tar bort spektaklet så börjar det väl brinna i nått hörn...Köp en, NU!

Leila sa...

Ska vidarebefordra uppmaningen till Herr B!