29 januari 2013

Lite flärd

När jag ska köpa mig en ny parfym står jag och luktar på, först och främst flaskor som är fina. Sen på såna som antyder att de doftar blommor. Jag är inte så intresserad av vem som är upphovsmannen eller kvinnan, varför ska jag lukta som Jennifer Lopez eller nån annan kändis?
 Efter en stund luktar i alla fall alla ganska lika och det blir väldigt svårt att välja en av dem. Nu gick jag på namnet "Vintage Bloom". Det lät blommigt och faktiskt så var den ganska nära det jag ville ha. Den doftar mycket riktigt blommor utan den tunga myskdoften som så många envisas med att proppa i parfymer. Man vill ju inte lukta glädjehus, utan bara gott.
Min favorit annars är Vera Wangs "Princess" men den har tydligen utgått ur sortimentet där jag har frågat efter den.

Om det är någon som vet var man kan få tag på den, så låt mig veta det, plz.

Jag anser mig inte vara särskilt flärdig, inte alls så som min storasyster som älskar allt som är flärdigt. Hon skulle kunna ge lektioner i flärd och det är sällan man ser henne utanför huset i sjaviga kläder. Inte ens i trädgården för där kan man ju råka bryta av sina välvårdade naglar om man gör något där. Hon har som tur är, en make som gillar trädgårdsskötsel och snygga naglar på frun.
Jag gillar däremot små utsökta flärdiga saker och när jag fick den här presenten från Kina blev jag jätteglad:

Det är små nipperaskar i samma form som mina älsklingsvovvar! Så kreativt med fejkdiamanter och rosa öron! De kanske inte ska ställas ut under rubriken flärd, kitsch är nog den rätta benämningen i det här fallet, men så länge de föreställer vovvarna gillar jag dem skarpt.  Herr B är skeptisk.

Ute är det ett par plusgrader och lite snöblandad regn faller då och då. Vi gick ut på promenaden i förmiddags och eftersom snön smält till stora vattenpölar på sina ställen, var jag lite blöt om foten jag plaskade ner i en djup pöl när vi kom hem. Vovvarna var präktigt leriga och fick en dusch i diskhon.

Jag har mest läst Haruki Murakamis "1Q84"  idag. Den är så bra och jag har svårt att lägga den ifrån mig för att göra lite nytta.

Ikväll ska jag ägna mig åt julklappen jag fick av Victoria!


Inga kommentarer: