05 januari 2013

Födelsedag!



Idag fyller älsklingssonen år! Det var väldigt länge sen jag bara var en alldeles för ung flicka som fick den finaste sonen man kan önska sig. Nu ska jag inte breda ut mig med hur snäll, god och söt han är, de som känner honom vet min inställning till honom.
När han föddes var det -26 grader ute och idag en fin solig dag med vårkänning och bara en minusgrad.
Hans stora hobby är ju fågelskådning så direkt efter frukost for han ut för att spana i det fina vädret.
Härom dagen köpte han en stor fin fågelmatare som han hängde i min stora syrén för att vi ska njuta av tidig fågelsång.

Det har redan varit många besökare i i trädet och jag tror att mataren är väldigt populär.

Vi har som vanligt ätit en massa god mat när familjen G är här.  Fru G är inte helt frisk, hon har ont i halsen men håller på som vanligt med allehanda matbestyr. En födelsedag utan hemgjord tårta finns ju inte i hennes värld, så här står hon och fixar den.

Och så här fin blev den när den var färdig med riven choklad över jordgubbarna!

Lilla Linnéa har också varit här några dagar men for hem till Stockholm igår för att plugga. Det var så roligt att se henne och höra henne berätta om efterfesten som KTH hade arrangerat för nobelpristagarna. Temat hade varit cirkus och hon hade varit utklädd till mimare. Festen hade varit överdådig på alla sätt med sponsorer från alla håll och kanter.
Och ja, hon träffade Mo Yan, vilket jag anser är den mest prominente nobelpristagaren.
Jag fick en bok skriven av honom i julklapp och skall ta itu med den snarast.

Håll ut, ljuset har börjat återvända och det är bara tre veckor kvar tills Lilla E är hemma igen efter sitt kinesiska äventyr.




Inga kommentarer: