16 januari 2013

Victoria's Secretleverans!

Jaha, då har det hänt igen!
Jag gick upp vid åtta-tiden och drog på mig min gamla slitna morgonrock för att gå ner i köket för att göra i ordning min morgonlatte. Morgonrocken har en gång varit vackert ljusgrön men är numera dassigt diskvattenfärgad av alla otaliga tvättar. Men jag älskar den tjocka frottén och att den är lång och skön såhär på vintern. Jodå, jag har fina morgonrockar också. En japansk kimonoliknande som kommer från Yasuragi, en som Vicky sytt upp åt mig från den modellen fast förbättrad med fickor, en i siden och en som jag har med mig då vi bor på hotell. Kimonomodellerna använder jag på sommaren eller om vi har övernattningsgäster, jag skulle inte drömma om att visa mig i den sjaskiga morgonrocken för folk.
Men nu hade jag den alltså på mig och efter mitt kaffeintag började jag som vanligt att städa köket från morgonbestyr och kvällens disk. Det blev rengöring av köksfläkten och avtorkning av köksluckor och tiden gick.
Och så ringde det på dörren.
Vem stod där om inte min gamle "vän" paketutköraren från posten! Han är den person som förutom min man har sett mig i allsköns utstyrslar genom åren. Vi ler och hälsar glatt och jag bryr mig inte längre ett dugg över hur jag ser ut i hans ögon. Han har sett mig med färgklet i håret, nypåsmetat "Eva Fröling" och mina samtliga morgonrockar med håret i morgonrufs.
På sommarhalvåret letar han rätt på mig i trädgården om jag inte öppnar för han vet ju att jag alltid är hemma. På nåt konstigt sätt vet han när jag går ut och går med vovvarna också för jag tror inte att han någonsin varit här då jag inte är hemma.
Idag hade han paketet från Victoria's Secret med sig och det var snabbt marscherat för den skulle inte komma förrän om två veckor!
Så spännande det var att öppna det och känna väldoften från innehållet! Jag plockade ur det jag handlat och resten skulle stockholmstjejerna ha.

Nu kan jag verkligen rekommendera folk att handla i Victoria's Secret onlineaffär. Det är lite enklare än när vi handlade där sist. Då skulle tull och moms betalas vid dörren när varorna kom, de ringde en dag innan och talade om hur mycket man skulle ha i kontanter för att få paketet. Nu betalar man den summan över nätet och så fort man gjort det skickas paketet från USA. Det är inte ihopslaget med betalningen för varorna utan man betalar det separat.
Man kan köpa dessa hudkrämer genom ett svenskt företag på nätet också men då har Herr B räknat ut att de totalt kostar ca 100:- MER per styck än om man köper dem från USA.

Nu liten väderrapport: Vacker nysnö i solsken, - 6 grader, massor av fåglar vid fågelmataren som snart bör fyllas på. Päronet som Joachim tryckte ner på en kvist är snart uppätet så jag har tryckt ner ett äpple där och det verkar vara populärt med frukt. Önskar bara att jag kunde identifiera fler av fåglarna än bara talgoxen och pilfinken.

3 kommentarer:

Linnéa sa...

Jippi Victorias sekret!!! :D

Victoria sa...

MMM...köpte massvis i shoppen på Bangkok airport. Vill ju bara ha mer. Är det knark i flaskorna?

Leila sa...

Jag tror banne mig att det är nåt sånt, Vicky! Annars skulle man väl inte ha ett sånt begär...