20 januari 2013

Solig söndag!

I morse när vovvarna och jag vaknade var Herr B redan uppe och på gång. han åt en stadig frukost inför besöket på gymmet. Jo, han har tillsammans med Herr D tagit tag i välbefinnandet och anmält sig hos Annelie som driver gymmet. Eftersom de känner henne sen gammalt kändes det bekvämt att överlåta sig i hennes professionella händer, tyckte de.
När de började hos henne sa herrarna att de inte ville hålla på med spinning, ej heller vara med i nån grupp med andra hurtbullar. Okej, sa hon, vi börjar med spinning. Hon verkar vara en perfekt PT för de där herrarna som vill gå ner en massa i vikt utan att anstränga sig för mycket. Och målet är att se ut som Rambo, hade hon frågat, och det var precis det herrarna ville, men fort skulle det gå, helst efter fem besök hos henne!
Varje gång herr B kommer hem med träningsvärk och stelhet peppar jag honom genom att tala om hur smal och snygg han redan blivit. Hur kan det gå så fort?
Jag hoppas nu bara att de har uthållighet att hålla på så att de kan bli modeller för Beach-13.

När herr B kom hem blev det rejäl husmanskost till lunch. Stekt strömming med potatismos, rårivna morötter och lingonsylt. Jag älskar den rätten men det blir alltför sällan den blir tillagad.
Efter lunch tog vi en promenad i det soliga vädret. Det var lite bistert ute, men väldigt skönt.

Nu ska jag fortsätta läsa en stund i min braiga bok som jag fick låna av Tin.

1 kommentar:

Victoria sa...

Gött med strömming! Värsta stekoset bara...