30 december 2012

Downton Abbey!

GaaaH! Nu är jag så sur och arg så jag tror att jag struntar i att se nästa säsong av Downton Abbey!
Herr B försökte förklara att serien bara är fantasier och därmed ska man kunna styra den i vilken riktning som helst, men eftersom han bara har endagskort till Neverland fattar han inte riktigt vad som hänt. Dessutom, konstigt nog, har han inte sett serien.
Fjanten som spelar Matthew Crawley är en stor löjlig egoist och jag hoppas att han inte får några mer jobb inom branschen än möjligtvis som statist i nåt larvigt barnprogram.
Herr B tycker att han har rätt att hoppa av om han inte vill vara med längre, men där har han fel. Det är som om jag skulle lova honom att baka bullar, och när det var dags att grädda dem, skulle jag bara strunta i det för att det inte är kul att baka längre och att jag vill göra nåt annat istället.
Man gör klart ett åtagande, så det så!

Nåväl, igår for vi till stan för att köpa en ny smokingskjorta till Herr B. Han hade vuxit ur den gamla och eftersom den hade ett antal år på nacken hade den dessutom gulnat lite. Det är ju ett plagg som inte används så himla ofta och därför inte heller tvättas mer än efter varje användning, så trots att den gamla var hel och fin, fick den kasseras.
Smokingen passar konstigt nog fortfarande trots att Herr B lagt på sig några trivselkilon sen den köptes.
Det är ju nyårsafton i morgon och då ska vi på vårt traditionella nyårsgalej på Drott Hotel med goda vänner.
Vi har bokat rum för oss och vovvarna, men Herr B tycker att de skulle må bäst av att vara hos Cornelis, men jag vet inte hur jag ska göra med det. På hotellet är det ljudisolerade fönster och förbud mot att smälla av raketer inne i stan, så där skulle de åtminstone inte vara livrädda. Här hemma smäller det väl både högt och lågt när folk inte har så mycket annat för sig än att kasta bort pengar på detta jävla otyg som smällare är.

På eftermiddagen var i bjudna på fika hos svåger och svägerska. Det nyförlovade paret var där och till dem hade vi köpt en Le Creuset-gryta som blev mycket uppskattad. Vi blev utlovade en älggryta ur den nästa gång vi är i Göteborg och det ser vi fram emot.
Bröllopet mellan de unga tu ska äga rum i juli och det var skönt att det inte krockade med den stora begivenheten som äger rum i Beijing i början av juni.

Ute är det nu plus fyra grader och snön har totalt säckat ihop. Det är mängder med sörjigt vatten på vägar och gångbanor och lockar inte alls till promenader.

Btw så såg vi på "Expendables 2" som motvikt till Downton Abbey igår kväll och den var riktigt rolig. Alla de nu levande gamla actionhjältarna var med och Chucken var naturligtvis bäst som vanligt. Men ska man jämföra den med "Die Hard"-filmerna, så föredrar jag Bruce Willis, hans ansiktsuttryck vid smärta är obetalbart!

Nu avslutar jag årets krönikor med att önska alla mina läsare ett Gott Nytt År!





2 kommentarer:

Victoria sa...

HAr också sagt upp min prenumeration på DTA. JAg hatar numera den serien!!!!HAr aldrig blivit så förolämpad i hela mitt liv! F-ck!

Idag har vi nyårs humöret på och jag försöker glömma DTA så mkt jag kan.

Leila sa...

Tack för att du inte berättade vad som skulle hända, det räckte gott och väl att jag fick se det själv.
Seriöst, serien har tappat en hel del nu när mr Bates är fri och alla gamla groll begravna.
Jag vill se mer av Maggie Smith och hennes vassa tunga!