10 december 2012

10 december.

Min sötaste Rio skiter fullständigt i att det är nobelfest idag. Inget kan vara roligare än att plöja med nosen i snön och dessemellan skälla på folk som går förbi.

Igår eftermiddag åkte vi till Bengt och Karin och hängde där en stund. Karin hade bakat och det var riktigt gott till kaffet. Jag har ju hennes recept på Scottish shortbread så nu är det dags att baka dessa igen.

En rolig nyhet måste jag ju berätta: Heidi ska bli mormor!
Dessutom har jag från säker källa hört att ett bröllop med helt andra deltagare än de som väntar baby, kommer att äga rum nästa år och dit är det ju inte så långt.

Idag har det återigen varit en kall och solig dag. Jag har röjt bland dvd-filmerna och nu ska dessa dammsamlare förpassas till ett undanskymt ställe.

Herr B:s hosta är mycket bättre sen han fick en slurk Cocillana igår kväll. Den medicinen är ruskigt effektiv och ger nattsömn till alla.
Nu har jag inte tid att sitta här längre, får skriva mer i morgon.

Inga kommentarer: