26 december 2012

Mellandagsrean!

Hur ska jag få Herr B att sluta bära hem all den choklad som jag glatt trycker i mig? Jag vet att han vill vara snäll och omtänksam och köper mina favoriter, men på bekostnad av att det blir mycket nya kläder att handla. Jag vet att man kan låta bli att stoppa chokladen i munnen, men säg det till en drug addict och håll en sil framför denne...

Jaja, vi for till stan för att se om det fanns något kvar att köpa på rean. Affärerna i MittiCity var knökfulla med folk som hade satsat på inköp till billigt pris idag.
Jag hamnade på Indiska medan Herr B gick till herraffärer. Jag hittade ganska fort en jättefin klänning och medan jag bläddrade vidare bland plaggen kom en kvinna fram till mig och frågade var jag hittat den snygga klänningen jag bar på. Jag pekade, hon tackade och gick. En stund senare såg jag att någon bar på en annan fin klänning och jag frågade var hon hittat den. Hur dumt det än låter, så var det samma kvinna som frågat mig en stund tidigare och vi kunde inte låta bli att skratta och byta några ord.
När jag efter ett oändligt köande kom in i provhytten visade det sig att de bägge klänningarna var jättefina på och jag blev genast på ett bra humör trots att det var trångt, bökigt och varmt i provhytten. En kjol och en tunika fick också följa med de båda klänningarna med hem.
När jag kom ut ur affären var Herr B också färdig med sina inköp så vi gick till Söta Grodan för lite sen lunch. Den var inte god, mest prefabricerat och sånt avskyr jag. Tyvärr var det fullsatt och kö som väntade på Fontana di Trevi, annars hade vi naturligtvis gått dit.

När vi kom hem hade plusgraderna och regnet ute gjort den fina vintervärlden förstörd.

Det är snösörja på gården och eftersom det utlovats uppåt tio minusgrader i natt, kommer allt att vara isigt och halt. Herr B får åka och köpa salt så vi kan gå där utan att bryta armar och ben av oss.

Idag är första hockeymatchen på LLA på länge. Jag tror Herr B har haft lite abstinens så nu sitter han där och ser till att Färjestad vinner.
Jag ska krypa ner i soffan med vovvarna och se en film.

3 kommentarer:

Victoria sa...

Mellandagsrean...skönt att slippa den. Såg precis julspecialaren Downtown Abbey...skulle hellre ha sett en film...

Victoria sa...

Mellandagsrean...skönt att slippa den. Såg precis julspecialaren Downtown Abbey...skulle hellre ha sett en film...

Leila sa...

Vaddå?? var den inte bra??