06 december 2012

Itsenäisyyspäivä!


Medan snön vräkte ner gjorde jag mina supergoda köttbullar som jag förutom de vanliga ingredienserna, kryddar med timjan och lite dijonsenap. Jag trodde nästan att Herr B skulle komma hem till lunch, men se det var bara en önskedröm så jag fick äta själv.



På eftermiddagen bakade jag en mjuk pepparkaka med lingonsylt och det doftade jul i hela huset. Medan jag pysslade i köket så pysslade Meimei med sitt.

Hon hade knyckt ett vedträ från vedkorgen och noggrant knaprat det till flis. När jag fick syn på eländet sprang hon kvickt upp på övervåningen eftersom hon numera vet att dammsugaren kommer fram när hon har gjort dumheter. Dammsugaren är det värsta hon vet, medan Rio lugnt ligger där hon ligger och möjligtvis flyttar lite på sig när jag vill dammsuga där hon är. Om någon skulle leta efter Meimei när jag dammsuger, hittar man henne med största sannolikhet i min garderob vars dörr alltid står lite öppen eftersom jag hänger min morgonrock på dörren.

När Herr B slutligen kom hem hade han med sig en kartong med de finaste pralinerna och en massa trevliga nyheter på köpet. Det var nästan så jag inte nändes berätta om lamphaveriet i badrummet, men det hade han nog snart upptäckt själv ändå.

Som present på min nationaldag fick jag en OnePiece av honom som han beställt och hämtade på ICA. Den är faktiskt riktigt fin i grått collegematerial med vita snöstjärnor i trevliga mönster. Något stor kanske, men dom ska väl vara såna antar jag. Herr B tyckte jag skulle ha den när jag ligger i soffan framför teven på kvällarna, och till det passar den jättebra. Jag kan dessutom gå ut i trädgården med vovvarna på kvällen utan att frysa ihjäl för det är en huva på den.

Mina döttrar har varit på Champagne och Caviar Cluben i Beijing idag och jag väntar med spänning på en rapport därifrån. Hoppas de skålade för sitt ursprung där, jag firar som brukligt med två tända ljus i fönstret och en kall vodka.
Kippis!

Inga kommentarer: