19 december 2012

Onsdag före jul!

Nu börjar julgrupperna ramla in, det är bra för mina hyacintgrupper börjar redan sjunga på sista versen.
Idag hade jag planerat att göra en massa bra saker, men det blev spolierat av att jag hade viktigare förrättningar ute på bygden.
Jag hann i alla fall göra negerbollar inför riddar Jakobs besök. Jag lovade honom det när han var här senast för då hade jag inte hunnit att fixa det. 

Nu gäller det bara att hålla Herr B ifrån lådan där de ligger så det är några kvar på fredag.

När Herr B kom från jobbet åkte vi till Bergvik för att handla lite. Där var full kaos redan trots att det är flera dagar kvar innan storhandeln sätter igång. Jag vill då inte behöva åka dit på lördag för då får man väl köa för att få en parkeringsplats och ta nummerbricka för att komma in på ICA Maxi.

En riktigt dålig julfilm har jag ändå hunnit med för att få vila min tå som idag är mer svart än någon annan färg. Den pulserande värken har upphört och nu gör det bara riktigt ont när jag råkar stöta till den, vilket händer när jag glömmer mig och sätter ner hela foten när jag går.

Ikväll testar vi romglöggen och ser ett nytt avsnitt med den bedrövligt dåliga Lisbon i "The Mentalist".

3 kommentarer:

Victoria sa...

INGEN gör så fina negerbollar som du. Fattar inte hur du gör. Mina blir alltid så kladdiga i pärlsockret. Trots att jag har de kallaste händerna i universum.

Leila sa...

Ställ in smeten i kylen en stund innan du rullar dem så blir det nog bra!

Victoria sa...

det gör jag redan...hjälper inte...