07 december 2012

Äntligen fredag!

Tänka sig att Herr B har varit halvledig idag! Han har inte åkt till jobbet i Karlstad och inte suttit i telefonmöten, utan bara varit tillgänglig för jobbsamtal. Det har nästan känts som lördag.

Jag har städat linneskåpet idag och slängt en massa nötta handdukar och annat som inte använts på evigheter, känns befriande faktiskt fast mina krigsgener protesterar mot att slänga fullt användbara saker.

Vi åkte till LLA för att äta lunch och där var det mest curlingfolk idag eftersom curling- EM går av stapel där i år. Maten var sisådär som vanligt, men eftersom det är ett populärt lunchställe skiter köket fullständigt i det. Desserten smakade kemiska produkter och var så gammal att randen på pannacottan eller vad det nu var, var stenhård. Den populära pajen med vaniljsås skulle jag inte äta om jag så fick den gratis. Pajdegen är gjord på sågspån och bären är från något land där man har haft en kärnkraftskatastrof.

Efter det åkte vi till Bergvik för att se om vi kunde hitta några ljusgirlanger att sätta på pelarna vid trappan, men det var naturligtvis slut överallt. Vi handlade mat istället och fick med oss en julskinka som jag tänkte koka i morgon.
Snön har sakta men säkert singlat ner hela dagen så när vi kom hem fick Herr B ta fram snöskyfflarna och göra rent på gångarna in till huset.
Jag har hängt upp nya gardiner vid balkongfönstret och naturligtvis kom de fina tofsarna från fyllegubben i Peking till användning.

Ikväll har Herr B lagat till oxfilé med bea och till det smörstekt potatis. Jag fick mej en draija medan jag väntade på maten.
Ikväll är det inget särskilt på teven, så det kommer att bli en promenad med vovvarna i det fina vintervädret som råder ute.
Jag har fyllt på fågelmatarna så jag hoppas få se en massa fina vinterfåglar i min trädgård nu när det är så mycket snö.
Hoppsan, jag glömde nästan att berätta om dagens Meimei. Eftersom jag städade i hallen på övervåningen hade jag en hink med skurvatten till hands där det låg en sån där grön tvättsvamp. Hur hon lyckades fiska upp den och smula sönder den på nolltid har jag ingen aning om, men när jag vände mig om, var det ett faktum. Jaja, fram med dammsugaren igen! 

Var rädda om varandra!


Inga kommentarer: