18 december 2012

Olycksdag!

 Så här fina julpresenter fick jag idag. Dessa "böcker" är egentligen två fina sammetsklädda askar där man kan förvara smycken eller annat som vill bo i en ask. Jag har ännu inte bestämt vad jag ska förvara i dem men det blir nog något som kan vara kul att hitta där man inte förväntat sig det.

 
 Så här eländig är min tå idag efter att jag med full kraft drämt in den i den gamla orgelpallen i mörkret i mitt arbetsrum. Det var naturligtvis inte med flit, men pallen brukar aldrig stå där den stod och så blev det här följden. Det gjorde djävulskt ont, men jag trodde det skulle ge med sig ganska snart, vilket det inte gjorde, tvärtom.
Efter en timme var tån så svullen att jag började misstänka att jag brutit den, att sätta på sig nån typ av skodon var och är inte att tänka på. Jag linkar runt på hälen när jag måste, annars blir det ryggläge i soffan där jag ser på julfilmer som visas i fyran, De är gamla och fåniga med mycket HO-HO-HO av tomtar som letar efter christmas spirit.

Hmm, nu när jag tittat på bilden ser jag att en pedikyr vore på sin plats, längtar till Beijing där sånt erbjuds med tillhörande fotmassage när man vill. Hoppas mina flickor skämmer bort sig med det minst ett par gånger i veckan, det är bra för själen.

Eftersom min tå-incident har omkullkastat mina planer för dagen så får det bli en stilla kväll framför teven med ett par Treo som sällskap.

2 kommentarer:

Victoria sa...

Ho-ho-ho! Här har vi inte tid med massage och slapp-slapp! Julen är i antågande och då ska här städas, handlas, och bakas, pysslas m m. Samt att Elisabeth jobbar från morgon till natt. Ser henne knappt på vardagarna och helgerna är vi så slut att vi flämtar i var sitt hörn fram till nio på morgon och sen skyndar vi ut på stan och jäktar runt som skållade ollon för att hinna med nått. Shit, vilket tempo vi har! Men så jävla kul!

Leila sa...

Åh, vad juligt och kul det låter!
Men stressa inte ihjäl er för jorden går inte under idag, och om den gör det så spelar väl egentligen inte det nån roll om man har julfixat eller ej :)