17 december 2012

Nu närmar sig den kortaste dagen på året, och det märks för när det är mulet ute blir det inte riktig dagsljus alls. Tallkottkörteln jobbar för högtryck för att hålla mig så pass vaken att jag kan uträtta de mest nödvändiga saker såna här trötta dagar.

Herr B drog till Göteborg tidigt i morse och ringde för att berätta att vägen dit nu bara tar 2 1/2 timme att köra. Jag blev inte ett dugg förvånad eftersom han alltid pressar tider. De har visserligen öppnat nån ny väg som kortar sträckan, men är det frågan om mil eller hastighet i hans fall? Jaja, så länge jag inte sitter bredvid och är rädd får han köra hur han vill, jag hoppas bara att han är rädd om sig.

Återigen har jag ägnat lite tid att titta på gamla filmsnuttar från mer än tio år sedan. Lilla E var ett stort fan av Spice Girls och kunde alla låtarna från deras första ( och enda? ) CD vilka hon framförde med mikrofon i handen och kompisar som de övriga i gruppen. Jättehärligt att se!
Mest imponerande var dock de låtar på nåt låtsasspråk som hon komponerat, en hette Lavinia och den var riktigt bra!
Egentligen är det inte bra att titta på såna där nostalgifilmer, jag blir bara vemodig över att allt sånt är förbi och det fanns så mycket som man såhär i efterhand hade kunnat ägna sig mer åt, tiden går ju så förbaskat fort och fortare går den allteftersom åren rullar på.

Den här julängeln har hängt i något av våra fönster varje jul sen Lilla E var baby, så nu är den åter uppe och agerar skyddsängel för henne fast hon är så långt borta i år. Men jag är säker på att det funkar ändå.

Just nu läser jag en bok som heter "Julia". Nån sorts spin-off  på Shakespeares gamla dammiga drama i modern tappning som är så seg att läsa så jag orkar inte med mer än några sidor åt gången. Man kan undra varför jag fortsätter att läsa den, men nu är jag mer än halvvägs och kan lika gärna fortsätta. Jag har dessutom inget nytt att läsa just nu, så det får gå. Får nog ta mig en tur till bokhandeln och se vad de fått in för nyheter såhär inför julen.

Nu är det bara två veckor kvar till nyårsafton!

4 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Leila sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Victoria sa...

Var tid har sin charm. Gör ditt NU till din guldstund för NU. Saknar dig, mamma.

Leila sa...

Om du bara visste hur mycket jag saknar dig och Lilla E och dina killkompisar där borta!