05 december 2012

Snön är här!


Det har snöat mer eller mindre hela dagen idag. Men även om allt är helt täckt av den fina pudersnön är det nog inte mer än 5 cm som kommit.
Det var inte mer än sju minusgrader när vovvarna och jag gick ut och tog en längre promenad. Vi hälsade på Cornelis som bytte till vinterdäck nu, han trodde nästan att han skulle slippa i år.
Vovvarna gillar helt klart att leka i snön, Rio plogar med nosen och Meimei lyckades hitta "bråkpinnen" som ger upphov till låtsasfajter och vilda jakter.

Idag har jag gett mig i kast med att städa "fågelskåpet". Alla glasfåglarna har blivit polerade och hyllorna diskade. Nu fattas det bara att lampan i skåpet ska fungera så är jag nöjd.
En säkring gick igen på förmiddagen och jag funderar på om det kan vara nåt av ljusstakarna som är boven, men i så fall skulle väl säkringen gå hela tiden? Jaja, Herr B får titta på det när han kommer hem.

I julmagasinet "Amelias Jul" hittade jag ett recept på julgranskulor som man gör på samma sätt som cake pops. De var fint dekorerade som riktiga julgranskulor och stoppade i en fin ask med silkespapper. Om lusten att göra såna finns kvar nästa gång jag åker och handlar, ska jag köpa ingredienser och göra ett test. Men de blir antagligen som allt man gör från Pinterest, fula, kladdiga och totalt misslyckade, vilket inte förtar lusten att göra det ändå.

I morgon är det den sjätte december, så glöm inte att ta en rejäl vodka och fira, mina ätteläggar!

Inga kommentarer: