04 december 2012

Ingen snö än!

 I morse har tydligen någon idiot kört på en varg i Kilsbergen utanför Karlskoga och man kan undra om det var med flit. Jag tror det. Vad är det för människor som inte kan låta det fantastiska djuret leva? Det måste var så rädda människor att de är rädda för sin egen skugga. Sök hjälp, säger jag bara, och låt vargarna vara i fred!

Idag har jag tvättat så säkringarna har rykt. Jag vet inte om det var därför det blev mörkt på övervåningen, men numera kan jag byta dom små varma rackarna när de inte vill fungera längre.


 Jag har också ägnat en hel massa tid åt att putsa kristallkronan i hallen. Orkar ju inte stå med armarna i luften någon längre stund, så det har tagit mest hela dagen att få den fin och gnistrande. Nöjd är jag i alla fall.

Ute har det varit en strålande solig dag, men det har varit väldigt kallt. För att hålla temperaturen i köket på hygglig nivå har jag torkat citron-och apelsinskivor i ugnen.

Det doftar så gott medan de är i ugnen och blev jättefina när de var klara. Ska göra några fina juldekorationer av dem med kanelstång och lite annat.

Dagens Meimei:
Har tuggat sönder en massa pellets som man ska elda med i öppna spisen. Det var tydligen jättekul eftersom det låg drivor av småflis i hela matsalen. Jaja, då fick jag dammsuget i dag också...

 



Inga kommentarer: